ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍ از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍  از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

خدایا
ممنون از این سالهایی که بر من زندگی بخشیدی
تا خودم را به خودت ثابت کنم
با این که از اولش هم میدانستی
همین دکلمه
ناسپاسی را سرایش می کند.
می دانی
درکش برایم سنگین است
که چگونه من و تو، ما می شویم؟!!
که این بهترینِ برکت است.
و تو
همچنان که همچنان
منتظر بازگشت من به سوی ما!
و من
بی خیالِ بی خیال...!
انگار نه انگار
از کجا آمده ام
آمدنم بهرِ چه بود...
____________ ____________
وبلاگ می‌نویسم قربة إلی الله... ان شاءالله
____________ ____________


فهرست موضوعی
محبوب ترین ها
پربحث‌ترین ها
آخرین خاطرات

بذار کنار!

شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱ ب.ظ

شما تاحالا اسلحه کلاش از نزدیک دیده‎اید؟ دستتان گرفته‎اید؟

وینچستر چطور؟ یوزی؟ آر-پی-جی؟ تیربار؟ دوشکا؟

ابزار آلاتِ جنگ را دستِ هرکسی نمی‎دهند.

خطرناک است. فقط به یک‎عده‎ی خاصی که اهلش هستند.

اصلا نیاز به آموزش دارد.

...

حالا شما کشوری را تصور کنید که کلی از این اسلحه‎ها داده‎اند دستِ کودکان و دیوانگان و نابلدان...

...

بذار کنار

من از این ابزارِ جنگِ نرم که دستِ هر کس وناکسی داده‎اند،بدم می‎آید.

...

پ.ن:دراین جنگ، اینترنت نقش مینِ ضدِ نفر را دارد...

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۶

دیدگاه  (۲۲)

سلام
منظورت از بذار کنار کدومه بیشتر توضیح بده.
پاسخ:
سلام،
منظورم اونیه که فک میکنه کاربلده. مثلا یکی مثلِ خودم! حلا چیو بذار کنار؟ ابزارآلاتِ جنگو
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۱ جستجوگر معرفت
بسیار عالی...
ما هم بذاریم کنار پس؟
پاسخ:
ممنون.
بستگی داره...بذار ببینم براتون چیکار میتونم بکنم،فقط قول نمی‎دما !
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۴ ای نام تو بهترین سر آغاز
من از نزدیک دیدم و آموزش دیدم کلاشو ولی هنوزم بلد نیستم واقعا بزار کنار منم بدم می آد
پاسخ:
چشم!
پس پیش به سوی تلاش برای باز کردن چشم دل ...
یاعلی
پاسخ:
علی مدد
اولاً از خودت شروع کن
ثانیاً ما احساس وظیفه کردیم که اومدیم توی جنگ، حداقل سیاهی لشکر جنگ نرم که میتونیم باشیم چندتا تیر هوایی خالی کنیم!
پاسخ:
اولا که بعله! پسفردام میرم لوشان تکمیلش کنم!
ثانیا، تو به خودت نگیر تیرهوایی در می‎کنی. یه عده اسلحه‎رو گرفتن طرفِ خودیا!
اهل تبادل لینک هستید؟
پاسخ:
وای! تبادلِ لینک؟

استغفرالله ربی و اتوب الیه!

۲۸ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۳۰ محمدجواد کرامتی
سلام
جالب نبود
وا! از ابزار چرا بدت میاد؟! به تو هم دادنش؛
تو از کجا میدونی!!؟
شاید اونیکه تو داری بهش میگی اسلحه رو بزار کنار، خودش تحت آموزش باشه!
تازه میشه بفرمایی جنگ نرم رو کجا آموزش میدن؟
:D
پاسخ:
سلام،
ممنون، چون دست هرکسی دادن بدم میاد!
تو از کجا می‎دونی که من نمی‎دونم؟ شاید نخورده باشیم نون گندم،اما دیدیم دست مردم!
یعنی تو تاحالا ندیدی جایی جنگ نرم رو آموزش بدن؟!
از آموزش و پرورش گرفته تا سپاه و دانشگاه و حوزه و...
من خودم به شخصه آموزشوپرورش،سپاه، و دانشگاه‎رو دیدم که دوره گذاشتن! واقعا نمی‎دونستی؟! تازه حالا مجتبی می‎گفت سپاه دوره‎ی حکرهای معتقد هم گذاشته! اطلاعاتتو ببر بالا

بله موافقم نباید دست هر کسی بدن .مخصوصا ادم جوگیر!!!
ما یه دفعه کلاش بدون تیر رو اموزش دیدیم صد نفرو نشونه گرفتیم حالا فک کنین پر می بود ....اونوقت نصف جامعه رو هوا ...

پاسخ:
درست می‎فرمایید،
خدا بخیر کنه...
راستی شما این وقت صبح تو نت!

چسبید پسر...

میبینم که داری میری لوشان! کی برمیگردی؟ راستی مواظب باشا! ما یه علی بیشتر نداریما!

میگن کاری میکنن که آدم از به دنیا اومدنش پشیمون میشه...

تو آخر سرتو بباد میدی.ازما گفتن بود

پاسخ:
برگشتن با خداست!
غلط کردن! امکانات دارم با خودم میبرم! سرهنگ زینعلی هم حسابی هوامونو داره
فعلا که سرِ باد دستِ منه!
جان را به هیجان آورید، آنگاه آب و هوا و دهکده و شرایط شما در دنیا همگی ناپدید می شوند، دنیا استواری خود را از دست می دهد، هیچ نمی ماند جز جان و وجود پاک خداوندی که در آن زندگی می کند!


"رالف والدو امرسون"
[گل][بدرود]
پاسخ:
ممنونم استاد
یاعلی
۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۸ محمدجواد کرامتی
اتفاقاً بعد جمله ی آخرم خواستم بنویسم آموزش و پرورش؟!:D
این چیزایی که گفتی رو من فقط نشنیدم بلکه دیدم...
یکی از دوستانم از بچه های سپاهه و رشتش جنگ نرمه
ولی من اعتقادی به این حرفا ندارم.
جنگ با تئوری نیست جنگ با عمله.
جنگ رو باید جنگید نه اینکه خوند.
***
سپاه از این کارا زیاد داره...
آموزش پرورش تاحالا به کدوم معلمش برخورد درست با دانش آموز رو یاد داده؟حالا جنگ نرم پیشکشش!
اصلاً بلا نسبت بعضی از معلما که سلاح دشمنن!
پاسخ:
اتفاقا من چون سپاه رفت وآمد دارم گفتم. سپاه همیشه به صورت عملی یاد میده،
همه‎ی اینایی که داریم بحث میکنیم رو دیروز تو سپاه با استاد IT بحث کردیم.
...
سپاه درسته ضعف داره ولی حرفه‎ای کار می‎کنه.
اما آموزش وپرورش! قبول دارم معلمای خوب کم داریم ولی معلم خوب هم داریم.
خوب و بد همه جا هست. بعدشم، پس من اینجا بوقم؟ اصلا چندین واحد مدرایت کلاس و اخلاق و رفتار داریم.
واقعا هم درسای جالبیه. حالا نتیجه میده یا نه در آینده معلوم میشه. آینده‎ی آموزشوپرورش درحالِ تغییره
۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۲۲ جستجوگر معرفت
با این جمله آقای کرامتی شدیدا موافقم(اصلاً بلا نسبت بعضی از معلما که سلاح دشمنن!)
به عنوان کسی که دانش آموزم و دغدغه های فراوان دارم به جرئت میگم آموزش وپرورش بیشتر دشمن پرورش میده تا رزمنده.خودمن تو مسائل مختلف حتی با دبیر دین وزندگیمون بحثهای متعددی داشتم.هردبیری یجوره،بعضی ها که داره میشه اکثرا به نماز ما هم رحم نمیکنند... چه برسه به حجاب و... شاید رشت اینقدر وضعش بد باشه اما بعید میدونم بقیه جاها بهتر باشه... سپاه هم که فقط داره میره تو کار آمار و ارقام اگه کلاس یا برنامه ای هست برای گرفتن بودجه برگزار شده نه کار فرهنگی... حرف و درد و دغدغه برای گفتن زیاده که بقول خودتون اگه بخوام همه رو بنویسم  errorمیدم.اما اینم هست که مگه تو 8 سال دفاع مقدس چند درصد رزمنده ها کار با این سلاح هارو بلد بودن؟ خیلی کمتر از نصفشون... اگه امثال من کار تو جنگ نرم رو بلد نیستن قرار نیست صحنه رو ترک کنند باید اونایی که بلدن به ماها هم اصولی رو بگن.. اما اصل،حضور داشتنه و مثل بعضی ها که جبهه نرفتن و از بزرگان جنگ هستن (نمیدونم چطور!) نباشیم... بعضی ها نرفتن و هدایت کردن و موثر بودن که بحثش جداست اما بعضی....
پاسخ:
من به عنوان نماینده آموزش وپرورش در اینجا سکوت می‎کنم.
ولی مطمئن باشید درست میشه...
سپاه تو کارِ آمارو ارقام نیس، نه سرانش نه بدنش، فقط زیردستای سپاهن که دارن گند میزنن تو هرچی سپاه.
خب این سلاح‎ها چیزی نیس که بشه تجربی یاد گرفت،به قول شما اصول داره،که اونایی که بلدن...
شما میدونید ما چندصدهزار شهید به خاطر نا آشنا بودن افراد با سلاح و تاکتیک رزم،جنگ نوین و... در دفاع مقدس داشتیم؟! عملا خودمون داشتیم خودمون رو نابود میکردیم. اینجور چیزهارو هیچوقت تو رسانه‎ها نمیگن!
نباید صحنه رو ترک کرد؛ ولی باید ازقبل آماده شد. حالا بعضیا تو نویسندگی،بعضیا تو کارگردانی،بعضیا تو وبلاگ نویسی،بعضیا تو چت،بعضیا تو رسانه‎های جمعی و...
راستی،اصل حضور داشتن نیست وگرنه ما بسیجی زیاد داریم! اصل حضورِ درست وبه‎موقست...بد میگم؟
سلام
من هم بدم می آید .انگار در بعضی کشورها اسلحه میدهن در آنجا هدف و غایت کشتن انسان است به جای صلح و صفا
پاسخ:
سلام،
اینطوریم هم هست دیگه
متن زیبایی بود.

سلام
به به...بسیار زیبا بود.
بروزم تشریف بیارین
پاسخ:
سلام؛
الان که دارم میرم مسافرت، اومدم چشم
۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۴۱ جستجوگر معرفت
اصل اینه که یه جوون بخواد تو جنگ نرم کاری بکنه و درحد توانش هم کاربکنه... 
چیزی هم نیست که صرفا آموزش دیدن باشه. آموزش جای خودش و وارد میدون شدن و فضارو لمس کردن جای خودش
پاسخ:
فضا حساس تراز اونیه که هرکسی بخواد وارد بشه...
شاید خودش ندونه و بخیال خودش داره درست کار میکنه،اما...
البته اینها به شخصیت خود شخص هم بستگی داره.بقول حاج حسین یکتا: وقتی حواسِ خودت پرته،چطور می‎خوای حواسِ بقیه‎رو جمع کنی؟
بخاطر یک سری از محدودیت‎ها نمیتونم خوب منظورمو برسونم...
یک نقطه بیش فرقِ رحیم و رجیم نیست/از نقطه‎ای یترس که شیطانی‎ات کنند...
بسیار زیبا علی جان...
پاسخ:
بعداز مدتها اومدی وبم، بعد فقط همین؟
ممنون مهدی‎جان
۳۰ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۵۴ مسیح کردستانی
بنده خوب خدا سلام..
با بهترین وبلاگهای ایران حیف است آشنا نشوید..
پاسخ:
سلام،
۳۱ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۱۲ هویت دختران

سلام وخدا قوت ..

وبلاگتون مزین.

مطالبتون زیبا !!!

منتظر حضورتون هستم .یاعلی

پاسخ:
سلام و ممنون
حتما،یا علی
سلام
...
یکی درباره معلما داشت میگفت همچی جالب عمل نمیکنن
باید بگم باهات موافقم دوست گلم
چون دیدم و دیدیم و ...
چی بگم والا
هر دم از این باغ بری میرسد.. خدا رحمی کنه
این سلاح ها بقول شما علی آقا از سلاح کشتارجمعی مخوفتره
واقعا چرا ادعا زیادشده و چندبرابرش مدعی... خدارحمی کن... بنده هاتو که میشناسی...بابا داغونمون کردن فرجی چیزی... دمت گرم خدایا
پاسخ:
سلام،
واقعا. اگه هرکی هرکی نبود که من کجا و معلمی کجا...
درمقابل من مطمئنم شما واقعا معلم موفقی هستین.
مدعی زیاد شده.گاهی انسانها فراموش می‎کنن کجا بودن و چی بودن و مدیونِ چه کسایی هستن...مخصوصا خودم.
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست/جای چشم ابرو نگیرد گر چه او بالاتر است
کلاش ... یوزی... فقط سیصد تیر در دقیقه، تازه اگر روی تیر بار باشند و دوشکا فقط ششصد تا
و هیچ می دانستی کلاش روس است و یوزی اسرائیلی و دوشکا روس و ...اینترنت جهانی و هر دقیقه ملیونها پیج!
پاسخ:
آقای کلاشینکف گلایه داشت از اینکه ازاین سلاح برای کشتن مردم بی‎گناه استفاده می‎شود...
قشنگ بود

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی