ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍ از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍  از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

خدایا
ممنون از این سالهایی که بر من زندگی بخشیدی
تا خودم را به خودت ثابت کنم
با این که از اولش هم میدانستی
همین دکلمه
ناسپاسی را سرایش می کند.
می دانی
درکش برایم سنگین است
که چگونه من و تو، ما می شویم؟!!
که این بهترینِ برکت است.
و تو
همچنان که همچنان
منتظر بازگشت من به سوی ما!
و من
بی خیالِ بی خیال...!
انگار نه انگار
از کجا آمده ام
آمدنم بهرِ چه بود...
____________ ____________
وبلاگ می‌نویسم قربة إلی الله... ان شاءالله
____________ ____________


فهرست موضوعی
محبوب ترین ها
پربحث‌ترین ها
آخرین خاطرات

راهکارهای اعتیاد به نرم افزارهای اجتماعی!

يكشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۰۴ ق.ظ

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که مشتاقند به نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی معتاد شوند، می‌توانید از راهکارهای پایین استفاده کنید!

شک نکنید که جواب می‌دهد!

.

 

1.     رابطه‌تان را دوطرفه کنید!

گوشیتون باید بهترین دوستتون باشه! یه گوشی خوب  اونیه که جای بهترین دوستاتون رو پر کنه. البته این بستگی به مدل گوشی هم داره. حتی‌المقدور سعی کنید از آخرین مدل‌هایی که به بازار اومده استفاده کنید. یا لااقل اندرویدش آخرین ورژن و هسته مسته زیاد داشته باشه. همچنین برای اینکه رابطتون پایدار بمونه باید سطح فکرتون تقریبا نزدیک هم باشه. ازاونجایی که سطح فکر گوشی تقریبا قابل افزایش نیست، پس شما باید سطح فکرتون رو پایین بیارید. برای اینکار مثلا میتونید دورِ کتاب و مجله و روزنامه رو خط بکشید. اگه اطلاعاتتون فقط در سطح همون پیامایی باشه که توی این گروهها میفرستن، به راحتی سطح فکرتون پایین میاد.

 

2.     به کم قانع نباشید

یه معتاد خوب به مواد اونیه که علاوه بر تریاک و حشیش و هروئین، از کراک و شیشه و علف و انواع قرصهای اکستازی هم مصرف کرده باشه. آدم یا نباید معتاد بشه یا اگه میخواد بشه از نوع خوبش بشه! اعتیاد به شبکه های اجتماعی هم همینطوره.

شما باید انواع و اقسام این نرم افزارها رو توی گوشیش نصب کرده باشید.

از وایبر و واتس اپ و لاین گرفته، تا بیتاک و تانگو  و تلگرام و اینستاگرام و کیک. به محض اومدن نرم افزار جدید فورا باید دانلودش کنید تا مبادا اعتیادتون به خطر بیوفته!

 

3.     وایبر اینجا، وایبر اونجا، وایبر همه جا...!

اگه از تمام نرم افزارهای اجتماعی به جز وایبر استفاده کردید و فکر می‌کنید معتاد هستید، سخت در اشتباهید! اعتیادی که وایبر توش نقشی نداشته باشه، پشیزی نمی‌ارزه! یکی از واجبات معتاد شدن به این نرم افزارها، داشتن وایبره. وایبر علاوه بر اسراییلی و جاسوسی بودن، توی ایران بیشترین کاربر رو داره. پس برای اینکه بتونید بیشتر وقتتون رو پای این نرم‌افزارها بذارید، باید سراغ شلوغ ترینش برید!

شما وایبر دارید، پس هستید.

 

4.     دست به کپی بالا باشد!

همیشه سعی کنید مصرف کننده باشید، نه تولید کننده! هر متنی که براتون میفرستن  رو سریع به چندین نفر دیگه شیر کنید! اصلا نگاه نکنید که این متن خوبه یا بد! با دین و فرهنگ و ارزش‌های ما همخونی داره یا نه! هرچیزی که حس کردید باحاله رو کپی کنید.

 

5.   عزتِ زیادی!

عزت نفس برای اعتیاد مضره! پژوهشگرا میگن اونایی که عزت نفسشون پایینه، بیشتر وقتشون رو توی اینترنت و شبکه های اجتماعی صرف میکنن. اگه شمام جزء اون دسته افرادی هستید که عزت نفستون بالاست، سعی کنید با ایجاد کردن نشونه های پایین، اون رو کاهش بدید:

-         نسبت به اندام و قیافتون راضی نباشید و دایم در حال تغییر مدل مو و قیافه ولباس و جلب توجه دیگران باشید.

-          از  هرانتقادی که به شما میشه ناراحت شید و به دل بگیرید.

-         طاقت نه شنیدن نداشته باشید. همینطور به درخواست های دیگران نه نگید.

-         نسبت به جامعه و آیندتون بدبین باشید.

-         این باور رو داشته باشید که انسان بی فایده‌ای هستید و هیچوقت نمی‌تونید واسه خودتون و جامعه مفید باشید.

 

6.   Alone boy

یکی از چیزهایی که باعث میشه آدم نتونه به وایبرایناش برسه، وجود انسان هاست. برای دور کردن دوستان و خانواده از خودتون سعی کنید بهشون بی‌احترامی و بی‌محلی کنید و هی سرشون عصبانی شید و باهاشون بحث کنید. اگه نمی‌تونید دیگران رو از خودتون دور کنید، پس خودتون رو از اونها دور کنید. تو خونه دائم توی اتاق خودتون باشید. با خونواده زیاد صحبت نکنید. دائم سرتون توی گوشی باشه و به اطراف کمتر خیره شید. خلاصه بگم، باهاس حسابی گوشه گیر و ضداجتماعی باشید! یکی از خاصیت‌های نر افزارهای اجتماعی، ضد اجتماعی بودنه! نمیشه همزمان هم با افراد حقیقی در ارتباط باشید و هم با افراد مجازی. باید دوستای حقیقیتون رو با پرخاشگری و عصبانیت از خودتون دور کنید تا به رفقای مجازیتون برسید.

 

7.   در خدمتِ اینترنت باشید!

اونایی که با اینترنت کارهای اداری و تحقیقی و درسی و پژوهشی و خرید وسایل منزل و ازین کارا انجام میدن، شایسته معتاد شدن نیستن! به اینترنت باید به عنوان سرگرمی و تفریح نگاه کنید، نه وسیله ای برای انجام دادن کارهای مهمِ روزمره! برای معتاد شدن باید کلی وقتتون رو توی وب گردی و ول گردی و چت کردن تلف کنید.

 

8.   لایک‌هایت را قورت بده!

همیشه سعی کنید تعداد لایکهاتون بالا بره. هرچی لایکهاتون بیشتر باشه معلوم میشه که بیشتر به شما توجه میکنن و قبولتون دارن. به هیچ وجه این گمان رو به خودتون راه ندید که طرف در روز چندین پست لایک میکنه که بیان پستاش رو لایک کنن! نه! طرف عاشق پستاتونه که لایک میکنه! این رو باور داشته باشید.

برای به دست آوردن لایک بیشتر میتونید به چنیدن پستِ چندین نفر در روز لایک بدید تا اونهام بیان شمارو لایک کنن. این یکی از بهترین راهکارهاییه که من در اختیارتون قرار دادم!

 

9.   از کمپین ها فاصله بگیرید

بزرگترین خطر برای معتادان به مواد مخدر، وجود کمپین‌های ترک اعتیاده!

تا میتونید از این کمپین‌ها و گروه‌هایی که برای معتادان به اینترنت میذارن دروی کنید. اونها تمام زحماتی رو که برای معتاد شدن کشید رو خراب میکنن. نه تنها از این کمپین‌ها، بلکه از تمام افرادی که به نحوی سعی میکنن شمارو به خودتون بیارن و به شما آگاهی بدن دوری کنید. نشریه اسپند هم ازاین قضیه مستثنی نیست! اینها چشم ندارن ببینن که شماها دارین به بهترین شکل عمرتون رو به بطالت میگذرونید.

 

dont speak persian   .10

برای معتادِ باکلاس بودن کافیه به هر زبانی غیراز زبان فارسی صحبت کیند.

به جای، " اضافه کردن" بگید Add

بجای "گروه" بگید    Group

گزارش دادن = Report

مسدود کردن  =  Block

به اشتراک گذاشتن = Share

میپسندم =   Like

دنبال کردن =  Follow

و ...

 

10.         تعلق خاطر نداشته باشید!

سعی کنید همیشه با چندتا اسم مختلف چندتا اکانت متفاوت داشته باشید. و هرموقع هم خواستید آیدیتون رو عوض کنید. خوبی فضای مجازی همینه اصلا. هیچ چیز و هیچ کس اعتبار نداره. یه هفته با یه نفر دوستی، فرداش می‌بینی دیگه پیداش نیست! اینطوری هربار کلی دوست جدید پیدا میکنی و کلی دوست قدیمی از دست میدی. دوستات دائما در حالِ آپدیت شدنن. نه شما کسی رو واقعا دوست داری و نه کسی شمارو واقعا دوست داره! خیلی خوبه. همه چیز موقتیه.

 

11.         از قید و بند زمان آزاد باشید 1

وقتی توی اینترنت و صفحات اجتماعی میری، نباید به ساعت و گذشت زمان دقت کنی. دقت کردن به ساعت باعث میشه که فکر کنی عمرت رو داری با چیزهای بیهوده تلف میکنی! نه! اینطور نیست. شماها هنوز جوونید و حالاحالاها عمر میکنید و همیشه فرصت جبران دارید. اصلا به این فکر نکنید که همین فردا ممکنه بیفتید بمیرید و ازین حرفا... یا اینکه یهو چشم وا میکنید میبینید 30 سال از عمرتون گذشته و هیچی نفهمیدید!

12.      از قید و بند زمان آزاد باشید 2

یه آدم معتاد باید حداقل روزی دو الی سه ساعت توی شبکه های اجتماعی باشه.( البته تلاش کنید هر روز این زمان رو افزایش بدبد) اینطوری میشه 1460 ساعت در سال و اگه مثلا 70 سالتون بشه، اون موقع شما تقریبا 102200 ساعت از عمرتون رو توی شبکه های اجتماعی بودین. این یه رکود خوبی برای آدمِ معتاده! با یه حساب سر انگشتی اگه روزی 3 ساعت هم تلویزیون نگاه کنید و روزی دوساعت توی اینترنت باشید و حداقل روزی 4 ساعتم توی گیم نت و کوچه و خیابون، تقریبا بیشتر از نصف عمرتون رو باطل کردید. شما میتونید برای دیگران الگو باشید!

 

12.         بابرنامه پیش برید

اونایی که میخوان یه معتاد فوق پیشرفته بشن، باید حتما برنامه ریزی داشته باشن و هدفمند پیش برن. وگرنه گیرپاژ میکنن!

برای مثال: ساعت 10 تا 12 ظهر وایبر. ساعت 12 تا 15 واتس اپ. ساعت 15 تا 17 لاین. ساعت 17 تا 19 تانگو . ساعت 19 تا اخر شب هم بیتاک. اگه با برنامه پیش برید حتما به هدفتون میرسید!

 

 

13.        مریض‌ها معتاد نمیشوند!

اگه حداقل دومورد از این موارد بالارو رعایت کردین ولی حس میکنین که به شبکه های اجتماعی اعتیاد ندارین، یه جای حستون می لنگه! خیلی ها هستن که با رعایت کردن موارد بالا، بازهم فکر میکنن که معتاد نیستن و تفریحی استفاده میکنن. برای از بین بردن این حس حتما به یک روانشناس خوب مراجعه کنید.

بازنشر از اسپند  +

شاد باشید و سلامت/دکلمه

دیدگاه  (۵)

جالب بود خیلی . 
متشکر
۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۴۵ حمید اسماعیل زاده
سلام

پایین آوردن سطح خودت به اندازه موبایل، عالی بود، فوق العاده.

غیر از اطنابش در بعضی گزینه، حرف نداشت.
پاسخ:
سلام

همه‌ی گیرها روی همین اطناب بود
ما همین بلاگفا رو داریم به سرمون زیادیه... 

با هیچی م عوضش نمیکنیم.
البته کلن نسبت به گوشی های اندروید الرژی داریم. خسته میشیم ازشون...

بهترین راه داشتن گوشی های ساده ست... 
پاسخ:
گوشی‌های ساده رو ازاین لحاظ می‌پسندم
اما گوشی های اندروید ، اتفاقا سطحشون از جنبه ای ، اونقدرا هم پایین نیستا . گوشی های هوشمند منظورم هست . اونا با گذشتن مدتی از کاربری شما و کار کردنتان با آن ، شمارو مورد بررسی قرار میدن و طبق سلیقه ی شما خیلی چیزارو پیش میبرن . 
پاسخ:
بله. سطحشون فراتر از اون چیزیه که تصورش رو داریم. اما باز در مقایسه با سطح فکری آدمیزاد، باز کم میاره مسلما
۲۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۱۷ دانشجو معلم ورودی 92
سلام پست خیلی جالبی بود.
پاسخ:
سلام.  الحمدلله
تشکر

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی