ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍ از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍  از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

خدایا
ممنون از این سالهایی که بر من زندگی بخشیدی
تا خودم را به خودت ثابت کنم
با این که از اولش هم میدانستی
همین دکلمه
ناسپاسی را سرایش می کند.
می دانی
درکش برایم سنگین است
که چگونه من و تو، ما می شویم؟!!
که این بهترینِ برکت است.
و تو
همچنان که همچنان
منتظر بازگشت من به سوی ما!
و من
بی خیالِ بی خیال...!
انگار نه انگار
از کجا آمده ام
آمدنم بهرِ چه بود...
____________ ____________
وبلاگ می‌نویسم قربة إلی الله... ان شاءالله
____________ ____________


فهرست موضوعی
محبوب ترین ها
پربحث‌ترین ها
آخرین خاطرات

فضای مزاجی

پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷ ق.ظ

 تو می‎دانی انسان برای آدم بودن نیاز به ایمان دارد؟!

 البته خیلی‎ها هستند که دوست ندارند بدانند! اما به گمانم تو بدانی.

 حالا هرچه که هست آدم بودن را دوست داری...این را خوب می‎دانم.

 راستی... تو خود را در اختیارِ دینت قرار داده‎ای یا دینت را در اختیار خود؟ نخند. جدی می‎گویم!

 می‎دانی علی‎جان! ریشه‎ی خیلی از رفتارها و کردارهای تو به همین نکته برمی‎گردد. برای همین

 این‎را پرسیدم...

 خوب‎ست... اسلام را می‎گویم... این که تبصره ندارد! و ما، برای راضی کردن خود به انجام گناه، به آن

 تبصره و ماده اضافه می‎کنیم تا دچارِ عذابِ وجدان نشویم!

 البته این را اولین‎بار از خودت شنیده بودم. یادت هست؟

 دراین دوران، ایمانِ خیلی از ما آدم‎ها به زیرِ خطِ فقر رسیده است. ولی با این حال می‎گذرانیم!

 اما

 گاهی اوقات قضیه فرق می‎کند. آدم در شرایطی قرار می‎گیرد که اگر ایمانی قوی نداشته باشد،

 کلا کلاسش تعطیل می‎شود! من هم در چنین شرایطی قرار گرفتم... اصلا نتوانستم خودم را با شرایطِ

 جدید وفق دهم. البته این را الآن می‎فهمم. آن موقع خام بودم!

 همین هم باعث شد، منی که آن همه ادعای مذهبی بودن داشتم، خودم را با هزار ویک دلیل قانع کنم

 که؛ نه، این گناه نیست! این فرق دارد!

 خُب بی‎تجربه بودم. کسی هم نبود که این‎ها را به من بگوید.

 بدونِ شک تحتِ تأثیر جو قرار گرفته بودم. اصلا این فضای مجازی پر بود از آدم‎های مانندِ من.

 آن‎هایی که مانندِ من ادعای حزب‎الهی بودن داشتند...

 باهم می‎گفتند و می‎خندیدند... شوخی می‎کردند... همدیگر را اذیت می‎کردند...

 من هم مثلِ همه‎ی آنها. گمان کردم فضای مجازی متفاوت است! محرم و نامحرم حدودش فرق دارد. این

 مسائل در این دنیا عادی است. که تمامِ مشکلاتِ من از همین مسائل ناچیز و عادی آغاز شد.

 من اشتباه کردم. خیلی‎های دیگر هم مانندِ من اشتباه کردند.

 من دیگر اجازه ندارم حرفی از ایمان بزنم. من ایمانِ خود را با همان یک شوخیِ ناچیز با نامحرم فروختم.

 من با آن ایمانِ نارسیده‎ام پایم را به مکانِ خطرناکی گشودم. جایی که درآن خیلی از آدم‎ها، حتی

 حزب‎الهی‎هایشان هم، عشق‎الهی رفتار می‎کردند. هرجور مزاجشان می‎کشید رفتار می‎کردند، نه آنطور

 که اسلام می‎گفت. و چه زیبا روی تمامِ اعمالشان لباسِ شرعی می‎پوشاندند. وگاهی با یک خواهرم و برادرم،

 سر و ته قضیه را هم می‎آورند.

 و به حق، انسان بهترین قاضی خود است و از وضع خودش آگاه‎ست.

 علی‎جان! این که چه شد دارم این‎ها را به تو می‎گویم، مهم نیست...

 من سرم به سنگ خورده است... خواستم، تو بدانی آن‎چه را که خود به نادانی زده‎بودم...

...

پی‎نوشت:

+ یا این عادات را ترک کنیم یا برچسب مذهبی بودن را از خود جدا!

+ حتی در خلوت ها هم از نافرمانی و معصیت خداوند پرهیز کنید، چرا همان کسی که الان شاهد هست،

 روز قیامت حاکم و قضاوت کننده خواهد بود. نهج البلاغه/ حکمت 324

+ آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها می‎شوندو آزمایش نخواهند شد؟! عنکبوت/2

دیدگاه  (۲۸)

۱۰ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۵ کلینیک روان شناسی و مشاوره ایران روان یار
سلام
غافلگیرم کردی علی آقا.مرسی که ما رو هم یاد می کنی. وبلاگت خیلی عالیه .
بازم تشکر...
پاسخ:
سلام، خواهش می‎شود
یاعلی
ممنون از متنتون
تکان دهنده بود...
پاسخ:
هذا من فضل ربی...
و گاهی با یک خواهرم و برادرم،

 سر و ته قضیه را هم می‎آورند.

::

کاش جرئتشو داشته باشیم هرکدوممون یکی از این نامه ها واسه خودمون بنویسم در هر موضوعی که نیاز داریم، بسم الله...

می دانی مجتبی! هل یرجع العبد الابق الّا الی مولاه ؟! (مناجاة التائبین)

::

احسنت علی آقا...


پاسخ:
  اهدنا الصراط المستقیم...
 ::
 ممنون

سلام...

کاش یادمان نرود فضا اگرچه مجازیست اما خدا حقیقیِ حقیقی است!

یادمان نرود حضور دراین فضا هم ایمان میطلبد اما نه از آن نوعی که توجیه کنیم

اعمالمان را...

وچه سخت است  نگه داشتن ایمان واقعی!


پاسخ:
سلام
واقعا سخت‎ست...
سلام
جدیدا دردها یکی شده شاید...
یا شاید ... نمیدونم ، حرف این روزهای دل ماست...
پاسخ:
سلام
توکل بر خدا...
[گل]
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۵۲ چشم چشم دو ابرو

+ آیا مردم گمان کردند همین که بگویند: «ایمان آوردیم»، به حال خود رها می‎شوندو آزمایش نخواهند شد؟! عنکبوت/2


+دلم حسابی مناجات التّائبین می خواهد ...

+دلم یک دل سیر اتصال می خواد ...

+دلم حسابی منِِ واقعی را میخواهد نه مزاجی نه مجازی ...
پاسخ:
خدا به دادِ دلمان برسد... انشاالله
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۵۲ چشم چشم دو ابرو
ممنون علی ...
پاسخ:
تنکس فول
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۵۴ کمیل کاس پور
نماز هم بسیار شرط است
ایمانمان را می خواهیم بسنجیم به نماز مان نگاه کنیم
پاسخ:
درست‎ست...کاملا
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۰۱ سیدمهدی نقیبی راد
ان شاالله که عبرت گیرم و گیرد پند پذیرم و پذیرد
پاسخ:
ان‎شاالله...

تلنگری کاملا به موقع بود .سپاس

پاسخ:
گاهی یک تلنگر... کارِ خودش را می‎کند...
ممنون
۱۲ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۲۳ ای نام تو بهترین سر آغاز
ای کسانی که ایمان آورده اید دوری کنید بسیاری از گمانها را در حق یکدیگر البته که بعضی گمانها گناه است.حجرات/12

پاسخ:
کاملا بجا بود
۱۲ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۰۷ باران نم نم...

سلام

کلاه شرعی به سر گذاشتن و به اسم دین ،اخلاق را زیر پا گذاشتن دنیای مجازی و حقیقی نمیشناسه...

اما،

دنیای مجازی رقت در ایمان ایجاد می کنه...این هم همان رابطه ی محرم و نامحرم خارجی هستش که فکر می کنیم چون رو در رو نیستیم با نامحرم پس گناهی هم نیست...

البته این دنیا،فضای خوبی هست برای شناخت از خود...

نامه ی قشنگی به خودتون نوشتید...

یا حق...

پاسخ:
سلام بزرگوار
کاملا درست می‎فرمایید.
ممنون.یاعلی...
۱۳ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۴۴ آشــیــــــان
 

سلام و خدا قوت. قلم ارشیتون مستدام.

به روزیم با: هل الدین الا الحب؟ آیا دین چیزی جز محبت است؟

سری به ما بزنید.

یا زینب (س)

پاسخ:
سلام
سلام ... وبلاگ دفترم با یک فتوکلیپ بروز شد ...
با حضورتون خوشحالم میکنید
[گل]
پاسخ:
سلام
حتما دوست عزیز
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۳۱ کلینیک روان شناسی و مشاوره ایران روان یار
سلام  علی جون . خوبی؟؟؟ چه خبرا از برف رشت؟؟؟ خوش میگذره؟؟؟
با افتخار لینکت کردم.
یا علی
پاسخ:
سلام آق میلادِ گلِ عزیز. خوبم پسر. رشت تا دیروز می‎برفیده. یه 40سانتی بارید. شهر شما فک کنم حداقل یک مترو زده باشه!
جاتون اینجا خالیه...
افتخار دادین. همچنین
علی یارت
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۵۴ محمدجواد کرامتی
عجیب قشنگ بود و اثرگذار!

پاسخ:
ممنون
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۵ امیر طالبی برمی

کاسه ات را بالا بگیر

شاید همین حالا

باران ببارد.

.......................

طالب



ممنون از وقتی که میگذارید
پاسخ:
خواهش
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۰۵:۳۶ سیدمهدی نقیبی راد
سلام. ماشاالله چه برفی اومده ازدیشب شکرخدا شکرخدا بگو شکرخدا
پاسخ:
سلام،
شکر خدا... ولی تمام برنامه‎هامو مختل کرده!!!!!!!!!!
سلام

ارادت

ایام الله تیریک
پاسخ:
سلام
همچنین...
ولی جدأ فضای مناسبیه برا اینک ادم به شناخت بیشتری نسبت به خودش برسه ، من یکی که خیلی از ادعاهام کم شد... متن بجایی بود، سپاس 
پاسخ:
دقیقا...
سلام
حال شما
خوبید؟
بدون اجازه متن شما رو میدزدم تا بزنم تو وبلاگ خودم
از صدتا شعر برام ارزشمندتر بود
علت: خب خودت گفتی شعری میسرایم...سندش هم موجوده هاااااااا
من این یکی رو میبرم
باز بنویس منم استفاده میکنم
خییییییییییییییییییلی زیبا بود
کاش ما هم...
پاسخ:
سلام، خوبم
+اجازه چرا؟! اصلا باعث افتخار ماست که "متن حقیر بنده" در مرغ شیدا نشر بشه... اونجا بازدید کنندش بیشتره[رضایت] مسلما بهتره...
+البته میخواستم شعر بسرایم‎ها، ولی خب دیگه!!!!!!!!!!!!!! حالا ما یه چی گفتیم!!!!!!! شما به دل نگیرید! راستی،سندش کجاس؟! ما که ندیدیم!!!!
+ممنون. سخن کز دل براید، لاجرم بر دل نشید...
+انشاالله شماهم، هم...
سلام دوست عزیز!
اومدم بگم اگه مایل به تبادل لینک هستی بیا وبم بگو تا تبادل لینک کنیم ..
موفق باشی ..!
یا علی
پاسخ:
سلام دوسم،
فکرامو می‎کنم و خبر می‎دم! طراحی‎هاتونم واقعا زیباست...
دِمُده نباشی...!
علی یارت
۱۶ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۲۱ کلینیک روان شناسی و مشاوره ایران روان یار
سلام گلم . آره یه 2متری برفیده. سه چهار روزه که همه جا رو به تعطیلی کشیده.
پاسخ:
سلام، خوشی به حالتون. البته اینجا 20 سانت هم بیاد همه جا تعطیلی می‎کشه
سلام برادر مطلب زیبا و خوبی است البته به نظر من بستگی به نوع ارتباط و رفتارهای مجازی داره مثل اینکه تو دانشگاه دختر و پسر و استاد همه ممکنه صحبت کنن بحث کنن یا در محیط ادارات و فروشگاهها به نوعی ارتباط نامحرم هست .تا حدودی عرف امروزی است تو فضای مجازی هم همینطوره نمی شه که درش را بست .این ما هستیم که چگونه رفتار می کنیم.پس باید چشم ها را شست جور دیگر دید.
قلمتون شیواست خدا قبول کنه ان شالله.
من از وبلاگ مرغ شیدا که ایشون هم قلم شیوایی داره و زیبا می نویسه بخصوص خاطرات .به وبلاگ شما راهنمایی شدم که از این بابت خوشحالم.
علی یارت
پاسخ:
سلام، بله، بستگی به نوع ارتباط داره... در هر صورت احتیاط  هم شرط عقله.
نباید فراموش کنیم که حضرت علی(ع)، به خانم های جوان سلام نمی‎کردند...
ممنون، شرمنده کردید.باعث خوشحالی ماست.
یاعلی
در سقوط هم می توان سهمگین،باشکوه،با صلابت و زیبا بود
این را آبشار به من آموخت[گل]
۱۹ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۴۷ کمیل کاس پور
تشکر از شما که به ریز مطالب حقیر هم توجه می کنید
پاسخ:
سلام، مطالب شما ارزش توجه کردن را دارد
۲۲ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۴۹ منتظرالمهدی(عج)
سلام
ممنون از حضور شما
لطفا برای نظردهی آدرس وب نابتان را بگذارید
راستی با تشکر از شرکت شما در موج وبلاگی ما...این مطلب وب شما(فضای مزاجی) ذخیره می شود تا ان شالله در وب " حیا در فضای مجازی" بازنشر داده شود.
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
سلام،
چشم، زین پس سعی می‎شود.
خیلی ممنون. باشد تا درآن دنیا دستمان را بگیرد
یامهدی...

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی