ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍ از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍  از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

خدایا
ممنون از این سالهایی که بر من زندگی بخشیدی
تا خودم را به خودت ثابت کنم
با این که از اولش هم میدانستی
همین دکلمه
ناسپاسی را سرایش می کند.
می دانی
درکش برایم سنگین است
که چگونه من و تو، ما می شویم؟!!
که این بهترینِ برکت است.
و تو
همچنان که همچنان
منتظر بازگشت من به سوی ما!
و من
بی خیالِ بی خیال...!
انگار نه انگار
از کجا آمده ام
آمدنم بهرِ چه بود...
____________ ____________
وبلاگ می‌نویسم قربة إلی الله... ان شاءالله
____________ ____________


فهرست موضوعی
محبوب ترین ها
پربحث‌ترین ها
آخرین خاطرات

محصولات تکنولوژی 1: یک گام عقب تر

يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ق.ظ

.

یکی از چیزهایی که همیشه یک گام ازش عقب هستیم، فرهنگ سازی استفاده از "محصولاتِ تکنولوژی‎ست"

همه‌مان به یاد داریم، آنموقع‌ها که تازه تلفن‌همراه باب شده بود، چقدر تعداد مزاحمت‌های تلفنی زیاد شده بود. بلوتوث که آمد، درون گوشی‌ها پر شده بود از کلیپ‌های مزاحمت‌ تلفنی و جنسی و آزار و اذیت مردم و...! قبل این‌ها هم امثال تلویزیون و ویدئو و ماهواره و بعداز این‌ها هم امثال اینترنت.

اینترنت!

خودم را مثال می‌زنم. چهارسالی میشود که که این اینترنت به اصطلاح پرسرعت پایش را درون خانه‌مان گذاشته است. و این شد دریچه ورود بنده به دنیایی متفاوت. دنیایی که حتی نمی‌دانستم که متفاوت است. چه برسد بدانم که چه اعجوبه‌ای قرار است میهمان دائمی خانه و خانواده‌مان شود.

اینترنت!

بهرحال گذشت و گذشت تا  چم و خم کار دستمان آمد. خب ماها غالبا از همین نسلیم. نسلی که خودش از فرهنگ‌پذیری‌های خودش بی‌اطلاع بوده! ماهواره آمد، کسی نگفت چیست. تلفن همراه آمد کسی نگفت چیست. بلوتوث و نت و شبکه‌های اجتماعی آمد، تازه درگیر این بودند که بگویند ماهواره چیست.

ما ازاین نسل هستیم. سوخته از آنهایی که باید فرهنگ‌سازی می‌کردند، اما همیشه یک گام عقب بودند! البته همینقدر هم دستشان درد نکند، اما باید اعتراف کرد که نوش دارو پس از مرگ سهرابی بیش نبود.

اکنون گذشته‌ها گذشت و افسار فرهنگ افتاد دست ما! دیگر ماها باید حواسمان باشد.خیلی‌ها چشمشان به ماست.

امثال من و شما که دیگر خودمان دستی درکار فرهنگی داریم، باید کارمان آسیب شناسانه باشد. باید پایه‌های علمی داشته باشد! باید قدرت شناسایی مسایل آینده را داشته باشد!

باید از پیش شناسایی کرد و پیشگیری کرد! باید دقت کرد.

این حرف‌ها البته حدودا سه سالی هست که در جاهای مختلف زده میشود، اما می‌بینیم که شبکه‌های اجتماعی موبایلی دقیقا توی "همین دوره‌ای که مثلا به خودمان آمده‎ایم"، فراگیر شد و مردم غرق یک زندگی دیگر شدند،

و ما باز هم جا ماندیم. هنوز درگیر این بودیم که ماهواره‌ها را چه کنیم! اینترنت  و روابط دوجنس مخالف در وبلاگ و فیس بوک و کامنت‌ها را چطور فرهنگ سازی کنیم.

مطمئنا آن موقع به فکر این شبکه‌های اجتماعی موبایلی خواهیم افتاد که یک سری چیز‌های دیگر آمده‌اند و جای اینهارا گرفته‌اند!

آن موقع‌ها که حرف از تماس تصویری رایتل بود، یک عده جوش آوردند... یک عده می‌گفتند "مراجع گفتن حرامه" و  یک عده می‌گفتند "حیا چی میشه" و فلان و فلان و فلان... و این شد که تماس تصویری  سیمکارت‌های رایتل پلمپ شد. البته یک عده هم بودند که می‌گفتند "تکنولوژی که بد نیست. نمیشه جلو ورود محصولات تکنولوژی رو گرفت و باید فرهنگ سازی شه"

اما تا آن یک عده بیایند ثابت کنن که نباید جلویش رو اینگونه گرفت، نرم افزارهایی آمدند که با رایتل که هیچ، با کارت باجه تلفن سرکوچه هم می‌شد تماس تصویری داشت!

این است حقیقت ما! یک گام عقب تر از محصولات تکنولوژی!

دیدگاه  (۲)

۰۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۵۷ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
واین خیلی بده اصولا اول وسیله میاد بعد راه و روش استفاده ک باید درست بشه یعنی همزمان فرهنگ و وسیله اش بعدشم مشکل اینجاس همه خودشونو بروز و بافرهنگ میدونن و حرف و منطق رو اصن گوش نمیدن چ برسه بخوان روششون روتغییر بدن /////خلاصه ک حرف حق زدید
پاسخ:
سلام بزرگوار
ان شاءالله با همت خودمون و عزم مسئولین، زین پس اینطور نمی‌مونه...
خدا با ماست
یاعلی
سلام !
فوق العاده بود مطلبتون . اگه اجازه بدید با ذکر منبع مصرف کنم ؟
کسانی که علم دارند ، بر اونها واجبه که وارد عمل بشن . و البته کسانی مثل بنده که هیچ تخصصی ندارند هم باید بروند دنبال یادگیری . 
موفق باشید .
پاسخ:
سلام.
تشکر. الحمدلله.
راحت باشید، خوشحال هم میشیم.
ان شاءالله خدا کمک کنه که توی این جنگ نرم، سربازان تاثیرگذاری باشیم.
التماس دعا/علی مدد

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی