ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍ از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍  از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

خدایا
ممنون از این سالهایی که بر من زندگی بخشیدی
تا خودم را به خودت ثابت کنم
با این که از اولش هم میدانستی
همین دکلمه
ناسپاسی را سرایش می کند.
می دانی
درکش برایم سنگین است
که چگونه من و تو، ما می شویم؟!!
که این بهترینِ برکت است.
و تو
همچنان که همچنان
منتظر بازگشت من به سوی ما!
و من
بی خیالِ بی خیال...!
انگار نه انگار
از کجا آمده ام
آمدنم بهرِ چه بود...
____________ ____________
وبلاگ می‌نویسم قربة إلی الله... ان شاءالله
____________ ____________


فهرست موضوعی
محبوب ترین ها
پربحث‌ترین ها
آخرین خاطرات

کُما

چهارشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۳۳ ب.ظ

من وفا را، گریهها را، خندهها را، دوست دارم

 من تبِ کوچِ پرنده در هوا را دوست دارم

 

 لحظههای شادمانه، گریههای کودکانه

 لیلی و مجنون و شیرین، قصهها را دوست دارم

 

 فصلِ پاییزِ بهاری، شهر باران، یادگاری

 آسمانش، ابرهایش، این هوا را دوست دارم

 

 باز باران باترانه، چکههای سقفِ خانه

 زوزهی بادِ شبانه، این صدا را دوست دارم

 

 من غذاهای محلی، ، پختِ بی بی، چرب و چیلی

 دورِ سفره، ابتدا را، انتها را دوست دارم

 

 من صداهای شبانه، هیولای کودکانه

 سایههای پشتِ شیشه، اژدها را دوست دارم

 

 خاطراتِ کودکی را، خوردنِ قایمکی را

 دوست دارم، از همه دنیا رها را دوست دارم

 

من سرودِ عاشقانه، قافیه های ترانه

این کمای شاعرانه، بارالها دوست دارم

 

هر نوایی که تورا دید، ادا اطوارش گداییست

 نازِ شستش، هم شما را هم گدا را دوست دارم

 

شور و شین عاشقان را باتو خواهم داشت وگر نه

 گورِ باباهای آنها ، من شمارا دوست دارم

 

تو لقایی، تو لوایی، تو مرا دائم دوایی

یاالهی...بارالهی، این ثنا را دوست دارم

 

 بی ترانه، با زبانِ بی زبانی، کودکانه

 من خدا را، من خدا را، من خدا را دوست دارم

 

دکلمه هم در هوایت، نه بماند نه بمیرد

 زندگی بادا باد، من این کما را دوست دارم

                                                                    دکــلـمـهـ

.

 

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۰۸

دیدگاه  (۱۲)

۰۸ آبان ۹۲ ، ۱۴:۳۸ ای نام تو بهترین سر آغاز
منم این شعرو دوست دارم
احساستون توی این شعر خیلی زیباست
ایول
پاسخ:
خیلی ممنون،
احساساتی که میشم شعرم اینطوری میشه!!!!!
۰۸ آبان ۹۲ ، ۱۴:۴۶ چشم چشم دو ابرو
دمت گرم...

شعر قشنگی بود (ولی چند تا جاش میتونه بهتر بشه )...
پاسخ:
ممنون،
آره، ولی دیگه نخواستم دستکاریش کنم... هرچی از ذهنم اومد بیرون، روی کاغذ پیادش کردم...
 خیلی قشنگ بود ...احسنت !
منم همشونو دوست میداشتم 
پاسخ:
ممنون،
آره، کلا دوست داشتنی هستن
۰۹ آبان ۹۲ ، ۱۵:۵۱ ساره پورحسابی
سلام
احسنت،خیلی زیبا بود...

پاسخ:

سلام،

خوش اومدین، ممنون

۰۹ آبان ۹۲ ، ۱۷:۵۰ محمدجواد کرامتی
غیر از چند تا بیت که ایراد وزنی داشتن واقعاً فوق العاده بود حتی همون بیتا مضمونشون خیلی ناب بود!

 این همه را دوست دارم، چون همه از تو ببینم

 تار و پودم یادِ تو، من این نما را دوست دارم


واقعاً تا حالا ندیده بودم کسی از نما تو شعرش بگه!

ایراد ها هم جزئی و به راحتی قابل رفعن.
درکل دست مریزاد!
پاسخ:

درست می‎فرمایید...

بله قابل اصلاحه، ولی خواستم هرآنچه از ذهن دراومد...

بازم ممنون.

راستی، هم شست درسته، هم شصت، ولی درادبیات فارسی برای انگشت معمولا از " شست" استفاده می‎شه...

بمالید چاچی کمان را به دست/به چرم گوزن اندر آورد شست( فردوسی)

۰۹ آبان ۹۲ ، ۲۱:۱۲ ای نام تو بهترین سر آغاز
شما احساساتی هم میشــــــــــــــــــــی ؟؟؟
پاسخ:
مگه شما نمیشـــــــــــــــــین؟؟؟!
مگه معلما دل ندارن؟!!!!!!!!!!!
سلام همشهری وب زیبایی داریدو پرمحتوا خدا قوت
پاسخ:
سلام،
خوش اومدین، ممنون
یاعلی...
سلام
خوبی؟
خوشم اومد در جواب نوشتی مگه معلما دل ندارن...
خیلی زیبا بود و بامعنی این شعر...
پاسخ:
سلام،
خوبم، ممنون، شما خوبین؟
آره، همه‎ی معلما عاشقن...
و البته شماهم این شعرو خیلی زیبا خوندین
۱۳ آبان ۹۲ ، ۱۸:۵۶ سید جواد میرحسینی
سلام این شعرت را من دوست دارم دوست دارم دوست دارم .روان است دوست دارم.
پاسخ:
سلام،
من این کامنت را دوست دارم...!
 سلام دوست عزیز و شاعر من ،  خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم . من با اجازتون اگه از نظر شما اشکال نداشته باشه دکلمه و شعرهاتون رو میخوام تو برنامه های تلویزیونی اجرا کنم
پاسخ:
سلام بزرگوار
شما لطف دارین، هیچ ایرادی نداره... البته فکر نکنم اشعارِ من دراین حد باشه...
دوست عزیز اتفاقا اشعار شما بسیار زیباست ... 
 انشالله به زودی از شبکه استانی فارس پخش خواهد شد . خیلی ازتون ممنونم 
پاسخ:
ممنون، شما لطف دارین و بزرگواری کردید...
انشالله به سلامتی... موفق باشید

خیلیییییییییییییییییییییی قشنگ بود

پاسخ:
خیلییییـ ممنون :)

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی