ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍ از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

ب‍‌ع‍‌ض‍‌ی‍  از چ‍‌ی‍‌‍‌زه‍‌ا را، ف‍‌ق‍‌ط بای‍‌د دک‍‌ل‍‌م‍‌ه‍ ک‍‌رد...

خدایا
ممنون از این سالهایی که بر من زندگی بخشیدی
تا خودم را به خودت ثابت کنم
با این که از اولش هم میدانستی
همین دکلمه
ناسپاسی را سرایش می کند.
می دانی
درکش برایم سنگین است
که چگونه من و تو، ما می شویم؟!!
که این بهترینِ برکت است.
و تو
همچنان که همچنان
منتظر بازگشت من به سوی ما!
و من
بی خیالِ بی خیال...!
انگار نه انگار
از کجا آمده ام
آمدنم بهرِ چه بود...
____________ ____________
وبلاگ می‌نویسم قربة إلی الله... ان شاءالله
____________ ____________


فهرست موضوعی
محبوب ترین ها
پربحث‌ترین ها
آخرین خاطرات

ادبیاتِ بی‎در و پیکر!

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۵۰ ب.ظ

سعدی

 بنی آدم اعضای یکدیگرند! / که در آفرینش زیک گوهرند؟

خیلی موقع‎ها، خیلی جاها، بینِ دوستان، سرِ کلاس، موقعِ مباحثه، وقت و بی‎وقت

هر وقت کار به جایی می‎کشید که باید این بیت از سعدی خوانده می‎شد

باید جوش میاوردم؛

همیشه هم یکی برای همه بودم... خودم بودم و خودم... با کلی دلیل و فلسفه که شماها اشتباه می‎خوانید...

اما جواب نمی‎داد...

خیلی سخت‎ست که حس کنی کلی آدم دور و برت هستند که هرچی دلیل می‎آوری حالیشان نمی‎شود...

خیلی سخت‎ست همه بگویند تنها تو اشتباه می‎خوانی!

مخصوصا که دبیر عروضِ قافیه - دبیرِ ادبیات - دبیرِ آرایه - دبیر زبان

و حتی در دانشگاه، استادی که مثلا دکترای زبان شناسی دارد

بگوید تو اشتباه میکنی،

حتی کتاب‎های درسی هم این بیت رو همینطور بنویسند!

حتی پشتِ اسکناسِ ده هزار تومانی هم!

و تنها دل‎خوشیِ تو دیوارِ ساختمان اداری شهرستان رودسر باشد که درستش را...!

اما سعدی مردِ کوچکی نبود...

او می‎فهمد اگر یکدیگر بگذارد با بیتِ بعدی هم‎خوانی ندارد...

شما این بیت را چطور می‎خوانید؟

..........

بنی آدم اعضای یک "پیکرند" / که در آفرینش ز یک گوهرند

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۴

دیدگاه  (۸)

۰۴ مهر ۹۲ ، ۲۰:۲۸ ساره پورحسابی
موضوع جالبی بود...
منم میگم پیکر!!!
پاسخ:
آفرین...

 بنی آدم اعضای "همدیگرند" / که در آفرینش زیک گوهرند

من اینطوری میخونمش.

پاسخ:
یادمه یبار تو جلسه منطقه سر این شعر مشکل پیدا کردیم!

سلام

 

خدا قوت


مطلبتون واقعا عالی بود...

 

 


با جمله ای زیبا از شهیدمحمدعلی رجایی(رحمه الله علیه) در خدمتتون هستم.

 

مدد مولا

 


[گل][گل][گل]

۰۶ مهر ۹۲ ، ۱۰:۲۵ وبلاگستان 8دی
عرض سلام و ادب خدمت شما وبلاگ نویس گیلانی.
ضمن پاس داشتن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان ۸ سال دفاع مقدس، متشکریم از بروزرسانی شما.

* سفر و سخنرانی آقای روحانی
http://blog.8dey.com/38373/
* طعم خوش آرامش
http://blog.8dey.com/38377/
* حق نداری!
http://blog.8dey.com/38369/
* لحظه‌ های تأثیرگذار!
http://blog.8dey.com/38362/
* به مناسبت هفته دفاع مقدس، مصاحبه با سبحان نعمت پور مدیر وبلاگ طلائیه
http://blog.8dey.com/38328/

موفق و سربلند باشید.
۰۷ مهر ۹۲ ، ۱۲:۲۶ محمدجواد کرامتی
"اگه بخواهیم به ادبیات فارسی بدیم اول باید از پشت در دستشویی های بین راهی شروع کنیم!"
استاد حسینی

دقت خوبی بود!
پاسخ:
بعدش از پشت کامیون ها حتما!
۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۰ ای نام تو بهترین سر آغاز

منم تا جایی یادمه توی کتاب درسی بوده بنی آدم اعضای یکدیگرند ....
حالا درست و غلطش جایی تحقیق نکردم
پاسخ:
توی گوگل هم سرچ کنید درستش دستتون میاد
۲۱ آذر ۹۲ ، ۱۶:۵۶ یه دوست خیلی نزدیک

خیلی دقت کردی ها!!!!! منم هزار بار پشت اسکناس رو خوندم ولی دقت نکرده بودم. آفرین ع.م !

راستی تو کی این رو با بچه های کلاس در میون گذاشته بودی که من یادم نیست ؟؟؟

پاسخ:
یس!
شاید چون واسه 2 سال پیشه یادت نیس...
پیش دانشگاهی... زنگِ استاد احمدخانی یا نعمتی بود...
ما هم ی زمان اسیری داشتیم
من که میگم یک پیکرند
آخه یکدیگر یعنی چی؟!
معنیش می خوره ها ولی اگه یک پیکرند بود معنی فوق العاده می شد
پاسخ:
تو یه کتابی با سه تا استدلال رد کرده بود " یکدیگر" بودن رو!

اصلا وقتی گفته میشه یکدیگر، یعنی من کبدِ اونم... اون کلیه‎ی منه... اون یکی انگشتِ یکی دیگه...
اما پیکر که میاد، همه در کنارِ هم یک پیکرِ واحد میسازن

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی